tisdag 10 augusti 2010

TV - team på Sisters!

Filmaren Harry, Caterina Ronsten, Journalisten och projektledaren Ami och jag.
Ami

Jag nu har jag gjort något mycket spännande! Jag har blivit filmad. Som jag skrev tidigare så har jag skrivit om ett betydelsefullt möte. Det är en av ett tjugotal storys som kommer bli en bok. Nu hade jag lyckan att även bli tillfrågad om jag kunde tänka mig att ställa upp på att bli intervjuad av Eskilstunas lokal tv. De ville göra en liten film om Caterina Ronstens projekt. Bokens idé!

Företaget som filmade hette SecLink.
SecLink är ett säkerhetskluster med säte i Eskilstuna, som hjälper sina medlemsföretag med utbildning och kompetens inom säkerhetsområdet. Vi vill skapa opinion i samhället om säkerhets- och trygghetsfrågor.
och under hösten startar vi upp projektet ”sociala företag”. Ett projekt där SecLink ska hjälpa och handleda personer inom jobb- och utvecklingsgarantin.tillsammas med Dinama kompetens utveckling.
att starta kooperativa företagt er fler arbetsmöjligheter och dessutom ge de långtidsarbetslösa möjlighet att utveckla sina tankar och idéer .
Tanken med de sociala företagen är att de i längden skall finansiera sig genom affärsidén på marknaden.

Jag var himlans nervös! Det var en helt underbar tjej som var ansvarig för projektet. Hon heter Anna Maria Lindqvist Arrue. Hon verkar ha ett nätverk stort dsom halva världen och med skin på näsan verkar hon inte rädd för någonting. I like it! Det är precis sådana personer som behövs! Go!!!! Cool brud!
Läs hennes blogg!

De gjorde ett faktastisk jobb hon och hennes crew. Vi var uppe på Sisters och filmade. I "vår numera TV soffa" hihi.

Storyn kommer sändas i september. Ingen kommer vara nervösare än mig. Hua.

Kul var det iallafall att ha varit med om att bli filmad!


Caterina Ronsten driver Betydelsefulla möten. Här berättar hon om ideén och om sin passion för att föra andras berättelser vidare. Jag älskar människor som vill förmedla positiva budskap! Det är vad hela Caterinas företagande går ut på! Väldigt härligt. Är glad jag fick vara med om denna erfarenhet!

Kram till er alla därute! Våga mera vinn så otroligt mycket mer. Livet är till för att du ska utmana dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar