torsdag 12 augusti 2010

Passion.

Sven Hagströmer är en given favorit som ni vet! :-)

Jag har många passioner i livet.

En av mina passioner är böcker. Jag älskar hur de känns i handen, jag blir euforisk av lukten, jag tycker om känslan av bladen fyllda med skrift. Budskap till dig och mig.

Jag läser alla böcker. Det är nästan som en drog för mig. Mina böcker. En dröm jag har är att någon gång i framtiden dedikera ett bibliotek till dessa fina ting. Ett speciellt rum utrustat just för dem. Fina hyllor, slitna fåtöljer, en kaffekopp, jag o alla mina böcker.

Jag lär mig av dem. De är härliga. De är en del av mitt liv.

Jag hoppas att jag någon gång i framtiden kommer kunna ställa in en egenskapad bok i en av mina hyllor.
Det vet bara framtiden men man kan alltid visionera om sina önskningar! Det är då de blir sanna.

Just nu läser jag Mind Your Own Business. Den boken får det att pirra i hela kroppen. Ovärderliga råd från inspirerande människor! Imorse när jag gick gatan fram med boken i min hand så kände jag mig som att jag bar på en stor skatt. Med rädsla för att någon skulle komma och ta den ur min hand tryckte jag den hårt mot min kropp.

Just där och just då var jag övertygad - de skulle ta boken och inte min dator. :-) Först kändes det kusligt att jag var mer rädd om boken än om min dator. Men sen blev jag lugn och rörd av min egen reaktion. Jag prioriterade och kände helt rätt.

En dator är ett verktyg - en bok som denna är lärande, kunskap och ovärderliga råd.

3 kommentarer:

  1. Jag kunde inte hålla med mer. Mitt bibliotek är på tillväxt och när min man nämner något om e-böcker och läsplattor som en framtidsgrej stänger jag öronen. Det är ändå något speciellt med böcker. Jag har köpt in begagnade böcker i antikbutiker och är stammis på adlibris och kulturbutik (grymt med en så bra bokhandel i stan).

    Det är svårt att veta vem av er som skriver, är det alltid Anna eller är ni fler som skriver?

    Jag går i starta eget tankar och skulle gärna vilja träffa någon som själv startat eget företag för att ev. få lite tips och råd, feedback på affärsidé eller bara prata allmänt om företagande.

    Skulle du (Anna) eller någon av er andra ha tid och intresse för ett sådant möte?
    Jag finns på bloggen eller hellre via mail smilla.sabina@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Ok, jag såg det nu "Upplagd av Anna Berg" :)

    SvaraRadera
  3. Det är oftast jag som skriver som du ser på etiketten! Du är välkommen till oss på Sisters för en inspirationskick och en kaffe! Självklart!

    Jag mailar dig så kan vi ha lite mer kontakt!

    :-)

    SvaraRadera