onsdag 9 mars 2011

Spara energi som en katt?

Djur är smarta. De har inga måsten förutom att överleva o må bra. När de vill vila så vilar dem, vill äta äter dem. Och när de vill leka då leker dem. Iallafall om det är en katt vi talar om. De gör det de vill. Varken mer eller mindre.

I helgen jobbade jag med Annika hemma hos henne. Katten Hugo var med oss - på bordet, på stolen, i knät, bredvid bordet, ja men du fattar. Han var väldigt sällskaplig. När jag hörde Hugo dricka tittade jag dit o blev.... förvånad. Minst sagt. Jag såg något jag icke skådat förut. Han låg ner och drack. Var tvungen att filma en liten snutt så att ni får se.

Jag blev så imponerad. Ett litet behov som att dricka gjorde han till - en njutning. Som en kung la han sig där. O drack i långsam njutsam takt.

Vi borde göra detsamma. Njuta mer av det lilla! Varje dag.

Tror att jag ska prova lägga mig på golvet nästa gång jag dricker vatten. Kanske är det otroligt skönt. Allt e ju betinat. Eller blir. Om man alltid ligger ner när man dricker - då kommer vatten förknippas med vila. Kanske skulle vara något för oss stressbollar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar