måndag 2 augusti 2010

Bok!

Jag skriver en bok. Det är egentligen hemligt. MEN bara för att idag är idag och livet så härligt så erkänner ja det här o nu. Visst är det spännande!

Om boken blir en bok eller bara ett virrvarr av bokstäver på ett dokument i min dator - det får livet och tanken utvisa. Men ja har skrivit ett tag på den. Ännu har jag inte tröttnat. Jag ska formge den själv - det är det fina i kråksången!

Ja håller er uppdaterade på hur mitt bokprojekt.

Nu ska jag säga något som kan skrämma er lite. Skriv ner er tankar, de kommer bara en gång! Glöm inte det.

5 kommentarer:

  1. Vad kul Anna! Ser fram emot den.

    Att skriva ner sina idéer är viktigt, många av de stora tänkarna skrev ner sina tankar och experiment, t.ex.: Einstein, Hemingway och L. Pauling (Nobel-pristagare).

    Det hjälper dig bl.a. att få ännu mer tankar å idéer som du sedan kan kombinerar till fler idéer.

    SvaraRadera
  2. Tack Marius! :-)

    Förresten så ska jag blogga om eran bok tänkte jag. Ska göra det direkt så jag inte glömmer det!

    Ska bli så spännande att se den! Den såg superfin ut! KUL!

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt projekt :)

    Det är alltid bra att skriva ner viktiga tankar men jag hörde någonstans att en hög procentdel av alla tankar man tänker är tankar man redan tänkt. Kanske kan det vara bra att skriva ner dem för att se dåliga tankemönster också.

    SvaraRadera
  4. @Smilla

    Att skriva ner kan hjälpa en att hitta både bra och dåliga tankar. Det är många som använder skrivandet som en problemlösningsmetod.

    Jag har också märkt att saker man vill uppnå (mål o.d.) blir enklare uppfyllda även om du bara skriver ner de en gång och inte tittar på de mer. Men om du tittar på dem dagligen/veckovis är jag säker på att det går snabbare att uppnå dem.

    Detta har att göra med att man involverar fler sinnen, som synen och inte enbart tankar, som du påpekar är samma tankar.

    Ett sätt för att få annorlunda tankar är att förändra någonting i din dagliga rutin. Det kan vara något så enkelt som att borsta tänderna med den andra handen (med den vänstra om du är högerhänt och tvärtom).

    SvaraRadera
  5. Att skriva ner sådant man vill uppnå tror jag på. Jag har till viss del gjort det länge men har ofta svårt att formulera mig (vilket aldrig annars är ett problem). På något sätt hindrar jag mig själv, men bara nu på senare tid.

    Jag hade tydliga mål sedan länge och sedan plötsligt en dag insåg jag att jag satt där med alla mål uppfyllda och då blev jag förvirrad. De mål jag uppnått kändes självklara (kärlek, barn, hus, familj, utbildning, utvecklande tjänst). Jag insåg att jag behövde förändring och insåg vad som var nödvändigt - sa upp mig och sökte nya utmaningar. plötsligt kunde jag göra vad som helst men för att kunna göra det måste man identifiera sina behov och det visade sig inte vara helt lätt.

    SvaraRadera