måndag 31 januari 2011

Pussel och Sabinas ånga!

Sisters nya stjärnskott Sabina Dernelid är makalöst bra på att nosa reda på nya vägar att mrknadsföra sig. Fortsätter hon på samma bana kommer hon ha strategier värda miljoner i marknadsföringspengar. Hon är otroligt duktig och jag lär mig massor bara av att sitta på kontoret o låta våra kaffepauser gå åt till intressanta sociala medier diskussioner.

Jag och alla andra med mig på Sisters trivs med att Sabina på kontoret. Hon är en riktig Sister. Hur är en Sister tänker ni då? En Sister gör det bästa av det mesta skulle jag vilja påstå. Den lär av situationer och människor och ser mönster som för andra är dolda. MMM sant. Nu tänker ni men det känns ju lite flummigt. Absolut inte. Det är bekräftat och en fungerande taktik.

Lär av varandra. Som jag och Sabina pratade om så vet man oftast "mycket om mycket", men man ser inte riktigt sambandet eller meningen med det man vet förräns man pratar om det. Då inser man varför man vet det man vet och vad man ska använda det till. Det finns en mening och livet är ett pussel. Men pusslet kan se olika ut beroende på vilka bitar man väljer att lägga på plats.

Vissa människor pusslar flera pussel. Medan andra inte ens lägger ett enda. Det beror på dig. Alla kan pussla - om de vill! Men man kanske inte vill. Vi får energi av olika saker - det gäller bara att veta vilken din energikälla är.

Eftersom Sabina är en klok person med intressanta vinklingar och åiskter. Hon är uppmärksam och intresserad av företagsmiljöer och lärande organisationer i stort. Därför är det extra roligt att läsa det hon skriver om Sisters in Business på adSteams blogg.

Läs inlägget här. Kollegor - en god investering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar