torsdag 20 januari 2011

Formex - passionens näste.

Idag har jag varit på Formexmässan. Det var helt underbart härligt att få en inspirationsdusch!

På mässan finns det inredning av all dess slag. Smycken, möbler, kläder och produkter i mängder. Allt var så vackert och skapande. Ådran som sjuder av företagande flöt som ett rinnande vatten. Det måste vara höjdpunkternas höjdpunkt att vara ägare till en affär när man är på denna mässa. Det enda man vill är att plocka godbitarna. Mina godbitar - och samla dem på ett ställe. För att erbjuda dem till de som älskar dem på samma sätt som mig.

Det är mäktigt att se så många människor med samma intresse på en och samma plats. De är alla där för att stilla sin nyfikenhet och sin passion. Vi är alla en del av detta stora skapandet.

Jag behövde komma ut och se och inspirerars och möte skaran av drivna passionerade människor. De är många och de är en del av Sveriges framgång. Det ger livskraft och det ger mod i mängder. Det ger.... allt! För mig.

Bilderna är inspirationsbilder av det som tilltalade mig. Men bara en bråkdel. Resten finns gömt i mitt minne och sinne. Och det är till för bara mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar