fredag 3 september 2010

Vi lär oss av varandra!

Vi lär oss av varandra varje dag.

Det gäller bara att vi förstår att i varje situation finns en lärdom.
Se lärdomen istället för den känsla den ger.

Speciellt om det är något negativt såsom att man upplever sig som sviken eller lurad på något vis.

Om man icke ser lärdomen i situationen så kommer den komma igen och igen tills du lärt dig.
Därför ska man ta itu med sina lärdomar.

Ilska, bitterhet och sorg tar energi som man behöver till annat i livet! Att släppa och gå vidare är det bästa.
Det brukar slå tillbaka på den personen ändå. Vad är det man brukar säga. Synden straffar sig själv. Stannar du upp och ser den stora situationen kring människan och dess situation så inser man ofta att det redan kan vara så som fallet är. Olyckliga människor har det oftast inte så lätt på den stora kartan. Det finns alltid en anledning till varför människor är som de är och varför de agerar som de gör. Se hela kartan.

Med detta menar jag inte att jag alltid lever som jag lär. Men jag har en vilja att göra det. Inte alltid lätt att följa. Men jag försöker kämpa mot det hela tiden. Att se hela kartan och förstå varför. Oftast finns svaret i situationens karta och i livets lott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar