måndag 13 september 2010

Kulturer och godhet!

Det gör mig ont att inte alla inser vikten av styrkan i att samarbete. Internationellt samarbete över alla gränser stärker. Vi har så mycket att lära av världen.

Vi lever i en värld där alla behövs. Jag älskar att lära mig nya saker och träffa nya människor. De berikar mig otroligt mycket. Vi måste inse att vi i lilla Sverige inte är så stora i sammanhanget. Vi är värdefulla men det är alla andra också. Tillsammans blir vi en fungerande helhet.

De som blir utsatta i ett samhälle är minioriteter. Glöm inte att man aldrig vet vem som i framtiden kan vara en minioritet. Var snäll, omtänksam, inbjudande och generös. Jag säger det igen och igen What goes around comes around.

På min dödsbädd vill jag känna att jag berikat de i min närhet med dessa ingredienser. Inte bestulit dem från detta.

Var ödmjuk inför lärande och inför andras kunskaper. Se kulturer som något spännande. Lär av varandra och samarbeta.

Världen är stor nog för oss alla och vi är alla magiska människor om vi tillåter oss att vara det.

Snälla människan var snäll. Vi behöver det i denna värld. Godhet!

1 kommentar:

  1. Kunde inte ha sagt det bättre och du! Hoppas dödsbädden är långt in i framtiden o att vi skrattar oss fram till dess. /mrs fix it

    SvaraRadera