måndag 26 oktober 2009

Theres Asp!

Theres Asp är en entreprenör.

Min goda vän och även kollega från gemensamma projekt är en liten goding. Hon är riktigt bra på att förhandla och genomföra det hon åtar sig. Hon har startat och drivit upp en salong med varumärket Wighead. Det har gått riktigt bra vilket är tack vare Theres hårda jobb och hennes känsla för att bygga. Idag har hon sålt salongen för att gå vidare till nästa projekt.

Som företagare är det ibland upp och ibland ned i ekonomin och i flödet. Theres lärde mig att som företagare måste man ha is i magen. Jag minns det som igår när vi pratade och jag beklagade mig över att pengarna inte strömmade in och överflödet alltid var i strid ström.
- Anna att vara företagare kräver is i magen, så är det för alla. Klarar man inte det då får man byta jobb.

För mig var hennes kommentar riktigt värdefull för jag insåg att ja det är så det är. Living on the edge is now my lifestyle! Take it or leave it.

2 kommentarer:

  1. Vet du om Therese har startat ny salong någonstans? Vill inte klippa mig hos någon annan ;) Dra isåfall gärna iväg ett mail till jocke_thorne@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Theres finns idag på salongen Studio på köpmangatan!
    Hon tar gärna emot sina kunder där.

    Jag mailar dig även info så du vet!

    Jag klipper mig åxå bara hos Theres. Som alla vet är hon helt enkelt otroligt bra och jag är supernöjd.

    SvaraRadera