måndag 26 oktober 2009

Ledig! Promenad, kaffe och böcker.





Igår var jag ledig. Det var grymt skönt. Höstlöven i sina vackra färger och höstluften i lungorna! Ahhhhh vad skönt.

Jag och Theres tog en promenad till tuna park. Där kollade vi på tapeter till Theres. Hon ska tapetsera om. Ohh vad inspirerad JAG blev. Vill åxå. Vi har exakt samma smak så det hon valde skulle kunnat varit mitt val. Kommer bli så fint!

Vi tog en promenad dit och kollade tapeter. Sedan strosade vi runt på köpcentret en stund innan vi tog en kaffe! Efter den stryrkande kaffetåren bestämde vi oss för att det var BÖCKER vi skulle inhandla.

Vi köpte fyra var och tillbringade säkert en timme av boksuktande innna vi bestämde oss. Jag hittade egentligen tio stycken. Men mitt huvud sa nej och jag fick nöja mig med fyra.

Jag köpte en som var skriven Herta Müller (Årets Nobelpristagare i litteratur är den tyskrumänska författaren Herta Müller. Hon beskrivs som en romanförfattare och essäist av det mer produktiva slaget och skildrar genomgående ödeläggelsen av den rumänska diktaturen och den rotlöshet som finns i den politiska landsflykten.) och tre stycken av min favoritförfattare Paola Coelho. Han är magisk. Han har förändrat mitt liv med sina böcker. Nu njuter jag av mina böcker.

Jag älskar böcker.

xoxo/ Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar