onsdag 7 oktober 2009

Att skaka om sina tankar! Pausa mera.

När man jobbar mycket är det viktigt att se till att man inte fastnar framför datorn för länge. Det är viktigt med många mikropauser eller att man byter arbetsställe en stund. Jag tror det är sjukt bra för kreativiteten!

Jagb brukar ta med papper o penna o en kopp kaffe o lägga mig i soffan en stund när allt är som stressigast. Tankarna måste få vila och snurra runt en stund för att sedan präntas ner på papper.

När jag haft mitt lilla moment i soffan och printat ner lite kludd då återvänder jag och tar upp alla trådar. Ibland kan man i soffans sköna lugn insett att man snöat in på fel deadline. Då är det bra att inse det och fokusera om och fokusera rätt!

Fokusera mera men fokusera rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar