fredag 13 februari 2009

Praoelev!

Denna vecka har fason haft en prao elev. Hennes dagar har bestått av att följa med på möten med kunder och samarbetspartners. Hon har träffat uppfinnare, nya kunder , gamla kunder, kläddesigners etc...

Allt hon gjort under sin prao har hon skrivit dagbok om. I den har hon skrivit:
vad hände? vad kände? vad lärde? Tre bra frågor att ställa till sig själv i reflekterande texter.

Mitt mål för denna praoelev var att hon skulle få upp ögonen för hur det är att vara egen företagare. Varje dag har hon läst och skrivit om en framgångsrik entreprenör ur boken "20 svenska entreprenörer om vägen till toppen". I den boken står det om företag som de flesta känner till. Intressant att se att alla företag en gång varit små.

Hon kommer nu skriva om vad hon gjort och hur hon uppfattat denna vecka här hos oss!

Nathalie har varit duktig och enkel att ha här! Tror alla på Sisters kommer sakna henne efter denna vecka!

Jag hoppas hennes perspektiv och synsätt på företag har förändrats!

Jag tror på att inspirera ungdomar i ett tidigt stadium. Därför var detta ett bra test för mig åxå! Har jag lyckats... återstår att se när ni läser hennes version av veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar