tisdag 22 februari 2011

REVOLUTION!

Idag var det dag nummer två på praktiken här. Och denna dagen kan bara beskrivas med ett ord: Revolution!

Det är egentligen helt galet - två dagar på Sisters in Business har revolutionerat mitt liv. Jag har sett nya, glittrande framtidsutsikter och jag är fullproppad med nya idéer! Vi gjorde en inventering av mig i förmiddags. Då gick vi genom vad jag kan (trots min ringa ålder), vad jag vill göra (min passion) och sedan pusslade vi ihop dessa bitarna till ett företagskoncept. Jag var i ärlighetens namn helt paff när Anna var klar med inventeringen. Jag visste inte vad jag skulle säga, för framför mina ögon hade det skett en revolution av mitt liv. Livståget började ånga på i ordentlig fart och jag tänker inte vara sen med att kasta in nya kolbitar i elden så att farten ökas!

Dagen började med att jag läste i en bok som heter "Verkställande kvinnor - att köpa och driva företag" av Gabriella Mast-Weggeman. Den var så fin och när jag började läsa blev jag sugen på att själv vara egen företagare. Anna hade nämligen lovat mig att vi skulle gå genom lite företagsekonomi senare, men när jag satt och läste i boken kändes det som att jag satt på nålar - kunde hon inte vara klaaar snart? Men som det kloka, gamla ordspråket säger: "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.". Och det goda kom med råge! Jag och Anna gick in i ett konferensrum och därinne började sedan den magiska inventeringen. Helt otroligt var det!
När jag, en smula förstummad, satte mig ner efter inventeringen så tänkte jag bara: "Nu kör jag på, helt enkelt!" Lika effektiv som en myra började jag fila på alla idéer som jag hade fått av inventeringen och jag fick ett coolt flow som höll i sig hela eftermiddagen. Nu är klockan halv sex, och jag undrar var dagen har tagit vägen. Det här med att jobba med vad man brinner för absolut något för mig, Entreprenörskap for the win!

Peace, love and understanding,
Caroline

2 kommentarer:

  1. Vad roligt! :) Nu blir jag nyfiken på inventeringsresultatet och vad du har för planer.

    Vi ses imorgon, om du är kvar då.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker för övrigt att du ska starta en egen blogg. Du har det i dig.

    SvaraRadera