lördag 5 februari 2011

Jag springer men det känns som jag svävar.

Idag är en sådan Lördag som känns helt magisk. Jag brukar försöka hålla mig till att inte jobba helger. Eftersom jag under en lång period när jag startade mitt företag jobbade hela tiden. Det går ett tag. Några år. Men sen kommer det. Passionsbristen börjar hälsa på. Det är då man inser att alla behöver vaccum för att fylla på. Fylla på med ny input o nya tankar o nya intryck.

Men idag så kände jag en sådan magisk känsla över att gå till kontoret. Sitta här o blicka ut över livets torg. Tänka på stillheten på kontoret. Känna känslan av lugn. Hälla upp kaffet, sätta en underbar låt på högsta volym, dansa några steg lite då och då. Hoppa ner på stolen och jobba lite igen.

Jag älskar den känslan. Jag kan närsomhelst klappa ihop datorn. Jag behöver inte sitta här. Jag är ju här i smyg. Jag är ju här för att jag vill. Det är jag varje dag iof... men ändå. En Lördag är alltid en Lördag. Att jobba lite öppet o i en magisk stund gör att jag känner det som att jag springer när alla andra går. Jag kan inte förklara det. Men det är en fin känsla. Jag är ifred från hela världen just precis nu. Just exakt nu. Jag skriver detta till er - för att jag vill förmedla mina tankar om detta magiska Lördagsmoment.

Jag lyssnar på Moto Boy. Han är magisk. Han är underbar både som person och sångare. Han bär ett smycke jag gjort. Jag gillar att han gör det. Han är ödmjuk och jag önskar honom all framgång och lycka.

1 kommentar:

  1. Åh vad jag saknar de där ensamma, långsamma stunderna att bara njuta av. Nu går livet hela tiden i full fart och fortare kommer det gå. Njut! Var sak har sin tid. /m

    SvaraRadera