fredag 4 februari 2011

GT mingel med fnittriga Trine Grönlund!




Grant Thornton har börjat med ett mingel. Igår var första träffen. Det var inspirerande och energigivande människor där. Vi var fyra stycken från Sisters som var där. Jag, Frida, Sabina och Annika. Vi fyra Sisters minglade runt bland ett 30-tal andra kvinnor.

Det var ett helt gäng med fabulösa kvinnor som entrade detta mingel. I love it! Vibbarna från så många driftiga människor gör mig helt galen av drivkraft. Jag kan bli så passionerad så jag nästan uppslukas av ambitioner i varenda cell. Känslan dövar nästan mina sinnen. Jag måste låta allt stabilisera sig efter inspirationsrus, innan jag kan nyttja min potential igen.

Det är härligt med input. Superhärligt! Det ska man aldrig upphöra att söka. Input och inspiration.

Som grädde på moset så vann jag en utlottning. Gissa vad det var!!! En bok. Å inte vilken bok som helst. En helt underbart magisk bok om styrelsearbete. Jag som är mitt inne i en period där jag helt maniskt suger åt mig kunskap om detta ämne. Jag tycker det är faschinerande och viktigt. Vi kvinnor måste in i styrelser. Och det vet alla att för att nå mål måste vi skaffa oss kunskap. Nu har jag ännu lite mer kunskap att stoppa i min bank. Är även med i en styrelse nu, visserligen bara som suppleant men ack vad lärorikt det är. "Learning by doing" som man brukar säga. Visserligen tror ju jag ännu mer på Learning by mistaking. Misstag är bra, misstag är den lärande skolan. Misstag behövs.

Inspirationsrus och lyckosus!!

Föreläsaren var en fnittrig danska som heter Trine Grönlund. Hon berättade om sina medgångar och motgångar. Vad är en dröm och hur kommer man dit? Hur når man sina mål? Vad får dig att fnittra? Fnittra mera och med flera. Vi Sistersbrudar hade äran att sitta och prata med henne innan hennes föreläsning en stund. Hon var som en liten blomma. En blomma som sipprar fram mellan gatornas dystra stenar. Hon bara var så där härligt fri som en person kan vara - efter att den upplevt både motgång och medgång. De människor med de starkaste aurorna är de som genomlevt och kämpat sig igenom svårigheter. De får en nyans av livet som man inte kan fejka. De är på riktigt.

Ni är alla gudinnor. Just believe it!

Vill du fnittra mer titta på Trines sajt o köp en feelgoodfilm du med. Inspirationsinjektion vill jag lova. www.zentv.tv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar