tisdag 16 november 2010

Mentorad o coachad!

Det är viktigt att välja rätt coach och mentor. Du ska ha någon som ser din vision och som du passar med.

Själv väljer jag att ha flera. Alla är bra på olika saker. Jag har 2 mentorer. 1 coach.

Coachen bollar tillbaka mina tankar och låter mig reflektera på ett lärande sätt över mina tankar och mitt beteende i olika situationer. Hur ska man lösa sina problem. Oftast har man svaret i sitt inre. Man måste bara plocka fram det.

Sedan har jag två mentorer. Den ena är i min bransch och har lärt mig mycket om kunder, prospects och uppdrag.
Den andra är i en helt annan bransch men ändå med tänk på företagande i stort. Där blir perspektivet ett helt annat. En annan vinkel.

Alla dessa behövs. Jag tror man ska söka input från olika personer därför att alla berikar på olika sätt. precis som att vi människor måste äta en varierande kost behöver vi blanda vår input för att få till den perfekta tallriksmodellen där allt kommer till sin rätt!

(Sen har jag ju alla mina Sisters som är världens bästa bollplank o coacher mentorer. Vi hjälper alltid varandra.)

Todels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar