onsdag 17 november 2010

Jag tror på ödet!

Att tro på ödet är som en religion för mig! Kraften som finns i att ödet drar till sig det jag visualiserar och behöver är en stark power i mitt liv.

Jag ser möjligheter och olika vägar som grenar ut sig framför mig. Varje val leder till ett öde. Man kan välja vilken väg man vill vandra. Jag har stött på denna märkliga kraft så många gånger nu. Och det känns som att den är verklig o lever o frodas i hela min kropp och i min världsbild.

Paolo Coelho är en stark kraft i att prägla mitt liv o min filosofi kring livet. Jag tycker han är lärande och viktig för människan. Skulle jag be er entreprenörer att läsa en bok så skulle det bli. Alkemisten.
Om du skulle läsa ännu en till bok så skulle det bli Pilgrimsresan.

Oj vad klok man blir av dessa magiska ting. Eller klok o klok. Du kan bli klok men också en oförstående tok. Allt beror på hur du tar emot budskapet.

Men att visualisera och att tro på det goda ödets kraft, det är för mig ett recept att följa. Och krydda det med hårt arbete och tron på den lilla människan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar