torsdag 11 november 2010

Att bygga varumärke!

Jag vill belysa att ett varumärke kan du bygga innan du startar ditt företag. Det finns mycket du kan göra innan du behöver hoppa till att bli en företagare.

Ett varumärke kan man bygga på många sätt.

Idag vill jag välja ut ett exempel på hur man bygger ett varumärke utefter sin passion. Om du går till grunden i dig själv och frågar...
VAD ÄR DIN DRÖM?
VAD ÄR DITT DRÖMYRKE?
VAD ÄLSKAR DU ATT GÖRA?
VAD ÄR DITT INTRESSE?
VAD LÄGGER DU DIN TID PÅ?

Så¨kommer du få många svar. Om du sammanställer dessa svar så skulle de kunna kombineras till en kärna. Kärnan är värdefull. I den finns det en sak. DITT VARUMÄRKE! Det handlar om att konceptualisera. Du kan konceptualisera din dröm innan du hoppar. Det ger dig tid att se om passionen håller. Är du verkligen passionerad.

Jag har mött en driven konceptualiserare som jag vet bygger ett varumärke på bästa sätt. Hon vet inte om det! Men jag vet det! Och jag vill att DU ska veta det.

Denna tjej heter Helen Torsgården och hon är utbildad Makeupartist. Hennes dröm är att styla och sminka. Hon gillar kläder smink och att blogga. Hon har ett intresse i att sminka och lägger gärna sin tid på att sminka sig själv och visa andra hur olika sminkningar går till. Hon har en blogg som hon skriver i. Hon skriver om tips och trix. Hon gör små tutorials om hur du gör steg för steg när du sminkar dig. Hon utvärderar olika sminkmärken och svarar på vad man ska använda och varför.

Hon gör detta på ett levande sätt och utan egen vinning. Men hon bygger något bra. Något framgångsrikt.

Hon LÄR sig mer om hur man lär andra att sminka. Hon TRENDSPANAR för att lära sig mer och hålla koll. Hon UTBILDAR andra i hur de ska göra. Hon VISAR att hon kan. Hon är inte RÄDD för att stå för sin talang.

Denna blogg kommer öppna många dörrar. Inte minst till att bli egenföretagare då hon faktiskt bygger ett VARUMÄRKE. Och även om du ej vbill bli egen så är detta med att konceptualisera sig själv till ett varumärke något som kommer mer och mer i framtiden. Oavsett om du är egenföretagare eller anställd. Att konceptualisera dig själv är bra för att marknadsföra sig på bästa sätt! Det kan även handla om att kunna haffa ditt drömjobb! :-)

Men det krävs att du lägger ner tid och passion. PASSION! Rom byggdes inte på en dag! INTE heller ditt personliga varumärke.

Kolla in bloggen HÄR!

Jag jobbade med Helene under våran Sisters in Business fotografering. Hon var grym. Riktigt bra vill jag säga och då har jag jobbat med ett antal olika make up artister. GOO HELEN! Spana in Helens blogg och fundera på vad jag sagt.

Börja bygga ditt varumärke idag och din framtid som egen kommer vara ett steg närmre. Så åxå ditt drömjobb!

1 kommentar:

  1. wei ;D tack så jäääätte mycket anna!! bra skivet också, du är grymm!

    (Ska ta och svar på ditt mail på face med coatchnoingen så foort jag kan)

    Super snäll du är!

    SvaraRadera