fredag 19 februari 2010

Prestationsångest!

Är det något du någon gång drabbats av kanske? Jag har det alltför ofta. Men... Det blir bättre och bättre. Man måste vara snäll mot sig själv och inte piska sig fram hela tiden. Det är lätt att se vad man skulle kunna gjort bättre, mer, snabbare och oftare. Istället för att se hur fort det egentligen gick, hur effektiv man är och vad bra det blev. Man ska ge sig själv beröm och se det positiva istället för det negativa. När man ser det positiva och ger sig själv beröm infinner sig FLOW och det går ännu bättre. Positiva flöden. :-)

Ibland drar jag änglakort. Kort med ett budskap.

Imorse stod det att jag behövde ge mig själv ett andrum. Inte jobba hela tiden. Det stod även att jag måste ta detta andrum nu och inte om flera dagar. Jag tror ofta man för det felet. Man känner att man måste vila men skjuter upp det, och skjuter upp det.
Man borde vila direkt. Bara en liten break. Jag har blivit så mycket bättre på att lämna en stund till vilande när nöden kräver. Imorgon ska jag sova ut, dricka kaffe liggandes i soffan med en god bok och bara mysa! Jag har saker att göra i helgen men det är det som är det fina. En paus är relativ. Ingen annan än du vet hur lång varje paus är. Kanske en timme. Kanske två. Kanske en dag. Kanske en vecka. Eller ett år. :-)


Pausa mera! Så kommer du effektivisera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar