fredag 26 februari 2010

Kvinnlig ambassadör för 2010!

ANTAGEN! Jag ansökte för att bli Kvinnlig ambassadör 2010! Nu är det avgjort. JAG BLEV UTTAGEN. HEJHOPP!

Välkommen som ambassadör för kvinnors företagande!

Du är en av de företagare som efter avslutad urvalsprocess får förtroendet att bli ambassadör för kvinnors företagande, en viktig förebild och inspiratör för andra kvinnor.

Gensvaret har varit stort – drygt 1 300 företagarkvinnor har anmält sitt intresse och vill göra en insats som ambassadör.
En ambassadör bidrar med sin tid och erfarenhet; inspirerar andra genom att berätta om sin väg som företagare, en väg som sällan är spikrak, men oftast lärorik, spännande och utmanande. Det har vi förstått när vi har läst motiveringarna i intresseanmälningarna som vi tagit del av under de senaste veckorna. Som ambassadör vill man vara en förebild för andra. Många menar att de själva saknade förebilder. Man vill också visa att företagandet kan vara ett vägval som passar fler.

Ungefär 25 procent av alla som i dag driver företag är kvinnor och drygt 30 procent av alla nya företag som etableras varje år startas av kvinnor. Ändå förknippas en företagare oftast med en man. Därför är det en viktig insats du kommer att göra när du besöker skolor, nätverk etc. som ambassadör – du synliggör kvinnor som företagare.


Goo goo goo!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS! du är min idol! ser upp till dig så mkt att jag spricker gumman!.. DU ÄR BÄST vet du de ;D bäst bäst bäst !! bra ANNA bra!!!

    SvaraRadera
  2. Men gulle dig Malena! Det var det finaste jag hört. TÅR i ögat.

    TACK och stor kram :-)

    SvaraRadera