fredag 11 juni 2010

FAB FRUKOST!

Vad är en FAB frukost! Jo det är en frukost där man kan träffa likasinnade och njuta av sällskapet! Det gjorde jag verkligen imorse. Jag, Frida och Sasan myste på Sisterskontoret. Äggröra, färskt bröd och jouice. Smarrigt!

Vi pratade inte företagande utan mer vad man är för typ av person och hur man reagerar i olika situationer. Vi refererade till ridning, fotboll och träning.

Vad är det som motiverar till att skapa och göra något. Vad triggar dig när du springer, rider eller spelar fotboll.
Är det motivationen eller kunskapen som driver dig i vad du gör? Vad tycker du?

Personligen så dras jag till bra sammanhang och höga förväntningar. Det ökar upp min motivation till att vilja bli bättre. Det är min känsla. Jag har en teori om att du aldrig blir bättre än ditt sammanhang. För att bli bra och motiverad måste du ha någon några att lära av, du måste kunna hitta kunskap och känna tillfredställelse. Eller rättare sagt JAG känner så. Jag dras till sammanhang där människor har mycket kunskap och där jag kan lära av dem runt omrkring mig. Samtidigt som jag precis lika mycket gillar att lära andra. Förmedla min egen kunskap. MEN får att kunna fortsätta ge och lära måste jag själv hitta näring till mina lärande nerver. Det går runt. Att lära sig och lära ut. Att inta och sedan förmedla. Tex ha mentor/vara mentor.

Var sak har sin charm!

Det var en kul reflektionsstund vi hade. De är så toppenpersoner Sasan och Frida. LOVE till dem!

Nu är det FREDAG!

Ska iväg och handla fina bokningskalendrar till våra nya fina mötesrum.


MY WORD. DU BLIR ALDRIG BÄTTRE ÄN SAMMANHANGET DU BEFINNER DIG I !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar