lördag 4 december 2010

Jag ser vart varje pusselbit ska ligga!


Jag har en vision.
Jag har mål.
Jag har delmål.

Jag räknar inte med att alla förstår vad alla små pusselbitar kommer leda till. Men jag vet. Jag ser helheten. Det är en bit kvar. Men den är helt vacker att vandra.

Vägen är målet. Och jag älskar vägen.

Varje skratt, varje lärdom. Varje lycka, varje olycka. Varje uppgång, varje nedgång.

Jag ser på företagandet som en skola, en läroprocess. Jag älskar skolan, den hårda skolan.

Den har varit hård och bitvis stenkall och ensam. Men idag vet jag - jag är tacksam. Tacksam för det jag lärt mig och det jag varit med om. Den viktigaste lärdomen har varit att inte ge upp. Inte sluta tro.

Din tro är vad som bygger din framgång. Slutar du tro så tror ingen annan åt dig. Ingen annan kan ta klivet, eller fortsätta vandra. Om du har stannat. Däremot finns det alltid de som kan hjälpa dig genom att hålla din hand. Men du måste hitta de människorna.

Omge dig med människor som finns där för dig under din vandring i med och motgång!

LOVE is all around us. We just have to find it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar