fredag 17 december 2010

Boosta den egna affärsidén med andras.

Jag kom precis tillbaka från en långlunch med en tidigare kollega som är ett av mina bästa bollplank. Vi kom in på olika affärsidéer och hennes funderingar på att köpa företag.

Att för en stund få flyta in i en annan affäsidé och utveckla den med vild brainstorming är riktigt bra för inspirationen. Den egna affärsidéen ligger ofta nära en själv och kan, särskilt i uppstartsskedet, lätt bli uttjatad till skillnad från en helt ny idé. Plötsligt känns allt lätt och idéerna svämmar över.

Två personer och en lunch är allt som behövs. Prova! Skriv ner olika verksamheter/branscher på små lappar, dra en och brainstorma fram ett bra koncept. Det går snabbt och ger resultat, för när man väl öppnat dörren för kreativiteten så flödar den.

3 kommentarer:

  1. Anna !! Gooo fortsättning :) har du ansökt om SEB marknadsföringstävling för bloggare ?? kolla in min sida där finns info .kraaam

    SvaraRadera
  2. Hej Anna, tack för detta härliga initiativ!
    Heja heja alla som vill dela med oss och se andra människor växa och bli framgångsrika på det sättet som är meningsfullt för dom!
    Jag har gjort ett liknande upplägg med 5 kvinnor under förra året med otroligt bra respons! Alla egenföretagare och med en vilja att hjälpa varandra och dessutom villiga att bjuda på sig själva, lyssna på andras feedback och att dela med sig av erfarenheter.
    Jag delar gärna med mig av detta upplägget som jag har en tydlig struktur för genomförandet för att det ska bli effektivt och givande för alla som deltar.
    Må gott och fortsätt med det ni gör!
    Vänligen
    Maria Vikman

    SvaraRadera
  3. Marie ja tack vare dig så hittade jag kampanjen och har nu ansökt! Tack du är en sann Sister!

    Maria vad glad jag blir. Det är inlägg som dina som gör att man mer än gärna bloggar dubbelt så mycket i framtiden.

    Det värmer att höra att du som jag älskar att se andra växa! Fantastikt. Man blir verkligen lycklig av att se andra hitta sin passion o drivkraft och att utvecklas som människor!

    2011 skulle jag gärna se att du o dina 5 stjärnor kom till Sisters o hälsade på! Jag bjuder på lunch o vi kommer ha en inspirerande dag tillsammans! Vad säger du?

    MVH anna berg

    SvaraRadera