fredag 28 augusti 2009

Mentorsträff!

NU har jag haft en träff med min mentor!
Per Forsberg har startat och drivit upp företaget X-com. Jag känner att jag kan relatera mitt företagande med hans färd genom entreprenörskapets snåriga väg.

Idag har han ett ledande företag inom webb-branschen med kunder såsom LG, IKEA, Ving etc

På dagens möte skulle vi gå igenom:
budget
pågående projekt
offerter
prospects

Att avslöja allt detta för en annan person är som att blotta sig! Innan mötet var jag nervös och hade prestationsångest.
Hur skulle det gå?
Har jag mycket offerter ute?
Vilka prospects på gång?

Allt är relativt och med hjärnspöken som dagligen kommer till oss egna företagare var det inte utan viss oro jag lade alla kort på bordet. NU känner jag mig tio kilo lättare och jag vet att vi är två i att veta "sanningen". Inte var den så skrämmande! Nej tvärtom nu vet jag vad som var bra vad som var mindre bra och vad jag bör prioritera in mer och bort mer. Dessutom känns det som att Per är min "partner in crime". Jag vet att han vet och det är så skönt! Tror alla egna företagare har någon typ av vision att det bara är de som går runt med tankespöken, men sanningen att säga så har alla dem på besök då o då. Gäller bara att lufta ämnet.

Excel verkar vara ett program jag onekligen måste bekanta mig med. Ve o fasa. Men men efter att ha fått ta del av Pers finfina upplägg så känns det kul! Budgeten känns spännande och kul att se om den blir som vi förutspått!

Per tack för ett otroligt bra och givande möte!

Till alla er där ute...
Skaffa minst en mentor! Det är tokbra.

1 kommentar:

  1. Tack själv Anna! Visst är det skönt att stämma av och få lite affärsmässig koll på läget med jämna mellanrum? Kör hårt!

    SvaraRadera