torsdag 16 april 2009

Kamprad is da man!

Inom kort kommer det bli en IKEA kväll här på Sisters. Med tanke på att jag, som så många andra, avgudar gurun Ingvar Kamprad bestämde jag mig för att köpa filmen om IKEAs rötter.

Lika barn leka bäst.
Filmen ser inte så vidare värst kul ut i sin förpackning. Men efter att jag köpt filmen var jag överexalterad och visade allt och alla om att mitt senaste fynd. Många höjde på ögonbrynen över denna "exaltation" när jag visade filmen. Men när jag entrade kontoret och lite slött höll upp den återigen fick jag den reaktion jag väntat på. Annikas ögon nästan poppade ut och hon log med hela ansiktet! Då tänkte jag igen på hur lyckligt lottad jag är över att få jobba med männikor som tänker som mig och som gillar samma saker. Det blir så mycket roligare då!

Därför ska vi nu ha en sisters kväll där vi tittar på Ingvar, myser och reflekterar över företagandets stora gåta.

Vill du gärna komma så är det bara att maila sistersinbusiness@gmail.com

Todels!

2 kommentarer:

  1. Tack för igår. Du kom aldrig på pannkaki Anna!

    SvaraRadera
  2. Jag hade så gärna velat vara med!
    Med ett litet sting av Sverige-saknad (redan - det är ju patetiskt) så ska jag ta mig till det IKEA som ligger närmast härifrån, ca 1,5 timme. Hoppas jag kan hitta filmen där!!

    Puss och kram från Staterna!

    SvaraRadera