måndag 6 april 2009

Reflektera mera

Att reflektera, prata och storma kring sina idéer och koncept behövs och görs för sällan.

Att ta några minuter och bara vara är det mesta
- och borde uttnyttjas av de flesta.

Imorse kom Annika till kontoret och såg busig ut - som hon så ofta ser ut när hon har ett flow... Jag gav henne några minuter att trycka fram vad hon hade på hjärtat. Mycket riktigt så hade hon haft en "amazing night". Inte på det sätt du tror utan på det affärsmässiga planet. Hon hade vaknat mitt i natten och gått upp och jobbat. Inpirerad, taggad och galen satt hon och fila på affärsplanen. Nu hade hon kommit på en superb idé som bara måste lanseras. Fason ska hålla i projektet och det kommer bli såååå spännande. Mitt i prick tror jag.

Jag är så glad att jag får vistas med dessa galna människor:
som älskar att jobba.
som älskar att driva projekt.
som älskar nya idéer och bara tänker framåt.

Alla på kontoret jobbar mycket så även jag. Ofta kommer frågan om det inte är tråkigt att jämnt jobba. Svaret på den frågan för mig är - Nej verkligen inte. Om man älskar vad man gör varje dag... då blir livet roligare av att jobba.

Sisters kontor ligger på fristadstoget. Det är lätt att hitta och lätt att komma. Alla som är glada, positiva och galna är välkomna på en fika.
Vi är alltid öppna för nya spännande möten!

1 kommentar: