fredag 6 mars 2009

Kluven eller i luven!

Lyssnar på Mozart ena sekunden, nästa sekund skuvas musiken upp till max, för att dansa loss till Mia (hiphop).

E detta ett tecken på att man är kluven. I så fall har jag världens mest kluvna kollega... Hon heter Cecilia Hyrén och detta händer var dag.

Man vet aldrig om det är Timo, Regina eller Madonna som spelas. Det kan ske vad som. But i like it.

Det är i kluvenhetens gnista man finner hur man spinner. Spela och vela. Det är bra. Jag tror på att hoppa dit tanken kliver. Tänk nytt och följ med.

Att byta musik är att följa med i tanken.

4 kommentarer:

  1. När jag är på Sisters är det bara Beyoncé som spelas..Jag trodde inte det fanns nån annan skiva på plats.....

    SvaraRadera
  2. Music för att få energi; God is an Astronaut.
    För att verkligen slappna av och mysa: Miles Davis och Charlie Parker. Skön rythmsektion som gabriel talar om, så The Cars (Just what I needed)
    i härlig 1979-feelings anda, Mer upptempo Lady gaga & santogold, club...well the s.glues kan leverera :)

    SvaraRadera
  3. Tack för bra tips! Här ska lyssnas! Lovas...

    SvaraRadera
  4. Är så otroligt imponerad Anna!! Det bor en levande version av Carrie Bradshaw i dig hahaha, känner mig som en analfabet...;).

    SvaraRadera