onsdag 4 mars 2009

Veckans uttryck - I löven

Nu är det officiellt. Det händer ofta att jag förklarar mina nya uttryck för de andra - de tvingar mig nu att "go public" med dem.

Alltså kommer det komma ett nytt Sisters uttryck varje vecka.

Denna vecka är det I LÖVEN.

"I löven" uttrycket lärde jag mig under min tid i skåne. Jag jobbade då i ett proffesionellt dressyrstall. När vi var hemma på gården och red och och jobbade fram hästarna så var vi i löven. Det är alltså myntat av Elise Fredriksson. När vi var i löven i skåne så red vi och tränade till max. När hästarna sedan var i toppform putsades de upp och togs ut på tävlingsbanorna.

Alla kan vara i löven. När man är i löven så är man i en fas då man samlar kraft och jobbar under ytan. I det dolda. Man känner sig lite som i ett vaccum. När man sedan kommer upp ur löven så känner man sig mer redo än någonsin att ta över världen. Uttrycket har redan börjat sprida sig i tuna. Kanske du också kommer börja använda det!

Jag tror alla är i löven ibland och jag tror alla behöver det för att samla kraft.

Mer lövhögar åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar