onsdag 16 mars 2011

Jag hjärta Twitter.

På IT mässan i Kista twittrades det friskt. Föreläsningar där publiken satt med mobiltelefonen i högsta hugg, redo att ge sig in i diskussionen fanns överallt. Jag är ett stort fan av Twitter, inte bara för möjligheten till livediskussioner utan också som trendspaningsverktyg och informationskälla. Jag var helnöjd med alla dessa möjligheter innan men idag fick Twitter ytterligare ett pluspoäng och jag ska berätta varför.

Imorse postade jag en tweet i stil med "På IT mässa i Kista" varpå en kollegas tidigare kollega som råkar kunna en hel del om sociala medier svarar "Det ska jag med, mötas upp?". Efter lite twittrande fram och tillbaka åt vi en gemensam lunch med en hel del intressanta diskussioner som bonus.

Den som säger att sociala medier får oss att sluta träffas IRL kunde inte ha mer fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar