tisdag 24 november 2009

Idélab!

Jag konsultar nu en del mot idélab. Min roll är att skapa mer inflöde till inkubatorn i västerås. Det är otroligt roligt och jag känner verkligen att jag gör skillnad. Jag tar tag i studenter och informerar om vad Idélab gör. De flesta liksom jag tycker inte om när man blir påhoppad bara sådär. Men när jag nämt idélab så blir de flesta positiva. När jag berättar om allt som Idélab bidrar med och som de tillhandahåller märker jag vilken positiv reaktion studenterna får. Många vet inte om att det finns. Idélab gör skillnad. För mig förändrade det mitt liv.

Idélab hjälper till med affärsutvecklare, coach, mentorskap, dina första kunder, hur man skriver fakturor och offerter, kontorsplats, nätverk etc.

Det som är huvudbudskapet jag försöker förmedla är att det är VILJAN OCH DRIVKRAFTEN som är det viktiga. Inte idén. Det är du bakom idén som förverkligar den. Glöm aldrig det.

Mitt råd är fundera inte över marknaden eller idén. Fundera över om du brinner för det vill göra. Finns lågan finns möjligheterna.

Så ser jag på livet.

3 kommentarer:

  1. Keep up the good work Anna!

    SvaraRadera
  2. Ha ha du är så bra lillchippen - tar tag i människorna som en jäkla igel- som en slajm som fastnat på kostymen eller skjortan eller något som kliar på halsen. Ha ha Lillchippen - I like you :)

    SvaraRadera
  3. Exakt så jobbar jag Storchippen. Learning from the best! :-)

    SvaraRadera