måndag 15 juni 2009

2 minuters regeln

Vill du effektivisera ditt liv?
Jag har lösningen. Allt som tar mindre tid än 2 minuter ska göras direkt!

Pang på bara. Inte vänta tills sen sen sen! Nej nej nej nu nu. Annars tar dessa två minuter kanske fem eller tio minuter! Ännu värre, blir aldrig gjort.

Det var en god vän som berättade att detta fenomen hade haft stor genomslagskraft på företag. Bara genom att de hade börjat använda sig av 2 minuters regeln. Effektivisera mera.

Jag använder mig nu av det och måste säga att det går riktigt bra! Det funkar. Jag använder den tanken hela tiden. Ok det är bara 2 min sen e det klart. Man hinner så mycket mer! Det gör man. Prova du med. Det man skjuter upp tar längre tid att göra då än nu!

Färskt i sinnet, lämnar sen minnet!

3 kommentarer:

  1. Javisst funkar den superb!
    Om ni läser "Getting things done" så får ni fler verktyg för att bli effektivare. En underbar bok som är på tok för billig som pocket om man ser till vad den kan göra för ens liv och företag.
    *tips; sök efter den på Adlibris eller Bokus*

    SvaraRadera
  2. Men tack för tipset!
    Visste att det fanns en bok det stod om detta i men har helt glömt vad den hette!

    Ska köpa direkt och ta till kontoret!

    Tjing Martin

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Sedan jag läste på bloggen här om två minutersregeln så har jag introducerat tänket i vårat företag och effektiviteten har ökat avsevärt. Så jag vill tacka för att du skrev om det.
    //Kicki

    SvaraRadera