söndag 31 januari 2010

Vart, Hur, När?

Hur man jobbar skiljer sig. Vilket sätt man jobbar på skiljer sig.

Jag jobbar alltid i huvudet först. Jag måste ha en plan klar innan jag sätter mina tankar i pränt. När jag jobbar med formgvning så smälter jag alltid uppdraget inom mig först. Omedvetet inhämtas inspiration under x antal dagar. Sedan... poff så kommer det. Då skissar jag först upp mina tankar på papper. Sedan gör jag ett utkast i datorn.

Ofta kan jag behöva lätta upp sinnet med ett stänk av galna upptåg. Tänka utanför ramen kräver ibland lite friare sinnen.

Det finns många sätt att jobba på. Detta är mitt!

Så lite tid som möjligt i den kreativa processen vid datorn. Att skissa direkt på datorn hämmar mer än det frigör. Att skissa på papper går snabbt och öppnar upp. Iallafall för mig.

Man ska inte underskatta vikten av "Thumbnails".

Vart jobbar du? Hur jobbar du och när tänker du som bäst?

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar