måndag 11 maj 2009

Draknästet!

Men visst är draknästet ett helt underbart program! Entreprenörer som kommer fram och får presentera sina ideér. En del bättre än andra. Men jag vill ge alla deltagare en eloge som är med och tar chansen. De är driftiga och duktiga som är med och satsar på att ge sin idé en verklig chans. Alltid lika spännande att se vilka personligheter som däljer sig bakom vilken idé!

Det enda jag måste klaga lite på är att drakarna ofta inte investerar trots att de tror på idén. Detta eftersom de saknar en utarbetat budget ifrån de sökande. Hur ska alla entreprenörer kunna ha en helt pitchad och väluträknad budget? Det e inte det lättaste att veta hur de ska rälna och vart de ska vända sig för att få hjälp med det. Alltså enligt mig borde de få möjlighet till hjälp med beräkning av kalkyl.


Jag sitter alltid som fastklistrad vid detta program. Det är riktigt inspirerande och kul att se alla lösningar och roliga produkter som kommer fram!

Go svenska Dragons den!
(hmmm har ett svagt minne av att jag spelat ett nintendo spel vid samma namn x antal gånger back in the old days.)


p.s det finns en riktigt bra artikel i passion for business om draknästets Sven Hagströmer. Han är personligen min favorit bland drakarna! Läs den.

2 kommentarer: